Společnost Amway vstoupila na český trh v roce 1994. Přišla s dobrým úmyslem – tak jako všude, kam ve světě přišla. Pomalu a nenásilně se začala zabydlovat i u nás, v době, kdy byli lidé po revoluci otevření novým možnostem a hladoví po příležitostech.
V té době mi bylo 19 let. Jako voják z povolání jsem nebral žádné závratné peníze a stejně jako mnoho jiných jsem hledal možnost, jak si přilepšit. Měl jsem život před sebou a snil jsem o svém zámku, krásné manželce a dětech. Zámek nemám, ale nemovitosti vlastním. Ženy v životě byly, ale kde jim je konec. A děti? Ty nemám a žádné nikde neběhají. Ale co zůstalo, je láska ke společnosti, která si mě získala tím, že byla ekologická.
Pamatuji si, jak jsem přišel domů a řekl rodičům: „Trochu máknu – a v životě už nemusíme hnout prstem.“ Ale tak to nefunguje, všude se musí pracovat. A těm co "to" nefungovalo, to nebylo, že "to" nefunguje, ale kolik času a energie tomu věnovali. Nakonec moje tehdejší sny nebyly asi tak silné a motivace někam utekla. Ale to nevadí. Zůstala mi důvěra v produkty, podnikaní v oblasti MLM, životní zkušenosti a jistota, že tahle firma mě nikdy nezklamala.
Jsem úspěšný VPA, konzultant v prestižní oblasti péče o pleť a vizážista. Ale to není to hlavní, co jsem chtěl říct. Chtěl jsem napsat, jak je vůbec možné, že tahle firma, která je na českém trhu přes třicet let, je stále tak nepochopená a v očích mnoha lidí vnímána jako „letadlo“. V době, kdy žijeme v 21. století, máme neomezený přístup k informacím a technologiím, se stále opakují domněnky z devadesátých let. Pomluvy, nevědomost a hlavně lenost si fakta dohledat. Ve škole nás učili, jak funguje spalovací motor, ale jak funguje obchod přímou cestou, většina lidí v Česku dodnes nepochopila.
A tak jsem se rozhodl napsat pár řádek o svých zkušenostech. Tato společnost vůbec není tím, za co ji mnozí považují. Kdo se skutečně podívá pod pokličku, zjistí, že jde o obrovský kolos s historií, hodnotami a obrovským srdcem. Pro někoho, kdo si stále myslí, že prodat zubní pastu je letadlo, bude těžké pochopit, že výroba vitaminů, objev fytolátek a vznik jedné z pěti prestižních kosmetických značek na trhu tu byly dávno před tím, než byla Amway vůbec založena. Vše začalo už v roce 1934, ale Amway vznikla až v roce 1959.
To ale není všechno. Tato společnost má skutečné srdce a odkaz zakladatelů Richarda DeVose a Jaye Van Andela žije dál. Není to jen o produktech. Je to o vizích, hodnotách a hlavně o pomoci druhým. Rodiny zakladatelů podporují desítky zdravotnických, vědeckých a vzdělávacích institucí. Například Van Andel Institute, který se věnuje výzkumu rakoviny, neurodegenerativních onemocnění a epigenetiky, Helen DeVos Children’s Hospital, která poskytuje špičkovou péči dětem, nebo Pine Rest, zaměřené na duševní zdraví. Podporují také vysoké školy, kulturní instituce a jsou spolumajiteli týmu NBA Orlando Magic. Dlouhodobě podporuje sportovní infrastrukturu, mládežnické akademie a komunitní projekty napříč USA. A mnoho dalších.
Co mi tato společnost dala?
Především přátele. Opravdové přátele, které i po třiceti letech stále vídám – protože buď spolu podnikáme, nebo jsou mými zákazníky a stále kupují třeba ten stejný prášek na praní. I když jiní tvrdí, že je to drahé, já vím, že matematika nelže. Zůstali mi lidé, na které se mohu spolehnout, kteří mě nikdy nepodrazili, vždy poradili, povzbudili a věřili ve mne.
Zůstala mi jistota kvality. Ano, na trhu je mnoho produktů. Ale já, i když jsem měl možnost vyzkoušet jiné – protože zkušenosti a přehled o trhu mít musíte – se vždy vrátím k těm, které používám nepřetržitě 30 let. Věrnost jedné kuličce do podpaží – i přesto, že v drogerii na vás vyskakuje reklama na každém rohu – je pro mě důkazem, že vím, čemu věřím.
Dala mi také stabilitu v podnikání. Která firma vám dá takové zázemí? Prvotřídní školení ve výživě, kosmetice, péči o domácnost. Díky tomu jsem se například na nedávné přednášce o vodě přesvědčil, že mám znalosti, které mohu předávat dál. Nevědomky, přirozeně – třeba jen tím, že se zapojím do diskuze. Firma mi dala jistotu, že produkty fungují, záruku kvality, ale hlavně výsledky.
„Někteří se třicet let smějí tomu, co jsem si vybral. Já se třicet let těším z toho, co mi to přineslo.“
Henry Grossmann
Pomohla mi zlepšit zdraví, pomohla mé rodině, přátelům i lidem v mém okolí. A to je pro mě obrovská hodnota. Co mi tato společnost dala dál? Vzdělání v oblasti péče o pleť. Od roku 1997 se jí věnuji naplno a dnes už téměř 20 let působím i v oblasti make-upu.
Moje pleť je mým vlastním testovacím hřištěm. A jak roky přibývají, přišly i moje vlastní zdravotní výzvy – alergie, astma, růžovka. I tyto neduhy jsem však dokázal vyřešit díky NUTRILITE. A díky těmto zkušenostem mohu dnes s jistotou říct, že chápu, co péče o zdraví opravdu znamená.
Díky prémiové značce ARTISTRY si mě všimla firma Dior a byl jsem osloven, abych se zúčastnil konkurzu na externího vizážistu a ambasadora jejich značky. Po přijímacím pohovoru a praktické zkoušce dovedností, které jsem získal právě díky školením u ARTISTRY, jsem byl vybrán – společně s jednou kolegyní z oboru – a nastoupili jsme oba. Pro značku Dior jsme poté pracovali několik let. Byla to skvělá zkušenost, která mi otevřela další obzory v oblasti péče o pleť, líčení, kosmetického průmyslu a parfumerství.
Značka Nutrilite pomohla i v mé rodině. Můj otec dnes netrpí artrózou, nemá rakovinu prostaty a opět lyžuje. Trénuje svoji vnučku, protože sám dříve vrcholově sportoval. Pomohl jsem mnoha lidem kolem sebe – od „obyčejné“ rady, jak kvalitně vyprat prádlo, až po rady v oblasti zdraví, péče o pleť nebo i při finančních potížích.
Amway mě naučila přemýšlet v souvislostech a přepočítávat si, co je skutečně výhodné – ne jen slepě věřit tomu, že „to je drahé“, jak často tvrdí ti, kteří si nedali práci s porovnáním. Naučila mě nebýt líný si hledat fakta, nezůstávat v pohodlné neinformovanosti a nepodlehnout strachu nebo předsudkům.
Dnes žiji spokojený život a jsem každý den vděčný za to, že mi tato firma zkřížila cestu. A já jsem ji tehdy chytil za pačesy.
A tak se vás ptám: Jaká příležitost zkřížila cestu vám? A vzali jste ji vážně?
Podělte se o zkušenosti dole v komentářích.
Soutěž o kosmetický balíček Artistry
Mě tehdy oslovil jeden kolega z kasáren jedinou větou – a změnilo mi to celý život. Možná i vám někdy život přihodil příležitost, kterou jste chytli za pačesy.
Teď je řada na vás.
Jaká příležitost vám v životě zkřížila cestu – a vy jste ji využili?
Napište svůj krátký příběh do komentáře pod tento příspěvek a označte jednoho člověka, který by si tento článek měl přečíst nebo by ho mohl inspirovat právě váš příběh.
Soutěž probíhá do 1.6. - 30.6.2025.
Výherce obdrží kosmetický balíček značky Artistry.
Těším se na vaše komentáře – a možná právě ten váš bude ten vítězný.
S úctou a láskou,
Henry
Váš průvodce za krásnou a zdravou pletí
Amway ma zaujal nielen po ekologickej stránke,ale aj v oblasti zdravia.Po dlhej chorobe som sa vďaka sesternici Ivet po pol roku užívania Nutralite dostala do kondície a ostala verná produktom Každý si môže nastaviť svoj život tou správnou cestou.Je to len na nás a tak ako Henry píše, pozrieť sa pod pokrievku a vyskúšať